3 mei 2015: De dreigende olifant

3 mei 2015 - Entabeni Game Reserve, Zuid-Afrika

We stonden op en zagen terug de giraffen. We hebben ontbeten en zijn begonnen aan onze lange rit langs de onverharde wegen richting de big 5. Toen we aankwamen waren we opgelucht dat we er waren na 3uur. Toen zei de bewaker aan de poort dat we niet in het juiste reservaat zaten en dat we 45 km verderop moesten zijn. BALEN!!!

We vertrokken dus opnieuw en ons enig lichtpuntje was de PRACHTIGE natuur. Toen we uiteindelijk  aankwamen reden we naar onze hutjes. Daar werden we hartelijk ontvangen met een drankje en werden dan naar onze tenten geleid.

Als we onze valiezen hadden weggezet vertrokken we op safari. We zagen een kudde olifanten, een giraf op de weg en 2 cheeta’s. om 17:30 was het hier donker maar we gingen door met onze safaritocht. Plots kwamen we de olifanten tegen maar nu op onze weg. Na veel foto’s trekken gingen we passeren maar de olifant dacht daar anders over!!!! Hij kwam op ons af maar de ranger kon hem op tijd stoppen!!

We keerden terug naar het basekamp waar we nog even genoten van het kampvuur  en dan aan tafel schoven. Op naar de volgende dag!!

PS: nog geen nieuws van de bagage

1. De neef els:
    3 mei 2015
    Amai wat een geluk dat die ranger erbij was
    Wat een avontuur beleven jullie daar allemaal zeg
  2. Pascale:
    3 mei 2015
    Amaai! Wat een spectaculaire verhalen allemaal! Wel jammer van die valies! Hopelijk komt dit snel in orde! Het lijkt wel of wij midden in een spannend avonturenverhaal zitten tijdens het lezen van jullie belevenissen! Have fun!!!!!
  3. Sophie:
    3 mei 2015
    Super om lezen, geniet er daar nog van, klinkt alleszins nu al als een reisje om nooit te vergeten! En merci voor de verjaardagswensen!

Grtjs

Oeioei, Mr. D' alleine, toch nog werk aan je BBQ-skills? ;-)
  4. Filip:
    3 mei 2015
    Daar kunnen wij niet tegen op. Geen giraffen, geen olifanten en geen verloren bagage. Wel LEGO op de kamer. Geniet ervan. Groeten uit Denemarken.
  5. Peter:
    3 mei 2015
    Amai, alle ingrdiënten voor een avonturenfilm (of komedie, vanwege de valies?) zijn aanwezig geloof ik. Geniet met volle teugen van deze onvergetelijke ervaring!
  6. Gorlias Marleen:
    4 mei 2015
    het is zalig om jullie verhaal te lezen. het smaakt naar meer.
    Jullie kunnen er een film over maken met als rode draad de verloren valies.Ook de foto's zijn prachtig.Geniet er maar van want de tijd vliegt vlug voorbij.
    groetjes