Hoe het allemaal begon...

21 april 2015

8 november 2014. De dag van de regiofinale van de FIRST LEGO League in Kortrijk. Al van begin september waren we druk in de weer met het bouwen van een robot, het uitvoeren van missies met de robot en het bedenken van een innovatief project. Uiteindelijk stonden we daar met knikkende knieën in Kortrijk... Wat zou dat geven, zijn we klaar en ga zo maar door. We bleken klaar te zijn, want we wonnen twee prijzen. De eerste prijs voor de beste robotprestatie en de eerste prijs over alle categorieën heen. Wat ons een plaats opleverde op de Beneluxfinale in Eindhoven.

7 februari 2015. De Beneluxfinale in Eindhoven. We hebben wat aanpassingen gedaan aan onze robot, we hebben de missies verbeterd en we werkten aan onze presentaties. Het was ook nodig dat we alles toch wat verbeterden, want we namen het op tegen de 50 beste teams uit Nederland en België. We wisten vooraf dat de eerste 4 teams een mooie prijs wonnen. Ofwel naar het World Festival in St.-Louis - Amerika ofwel het Open African Championship in Johannesburg. We deden hard ons best, maar tijdens de prijsuitreiking viel geen enkele keer de naam van ons team en we keerden dus met lege handen naar huis.

Maar... op maandag 9 februari krijgen we opeens een mail in de bus dat we 5de geëindigd waren en dat één van de eerste vier teams niet op hun prijs ingingen. Het kwam er dus op neer dat de prijs doorschoof naar de volgende in de rangschikking en dat waren wij... We mogen met ons team naar Zuid-Afrika om daar de kleuren van ons land te verdedigen. Het is zelfs de allereerste keer dat een Belgisch team wordt afgevaardigd op een Internationaal tornooi van de FIRST LEGO League.

1. Pascale:
    29 april 2015
    Heeeeel veel plezier aan jullie allemaal! Dat het een leerrijke en vooral onvergetelijke ervaring mag worden!
    Lieve groeten!
  2. Pascale:
    29 april 2015
    Lieve groeten!
  3. Marc Ebraert Snackmobiel:
    30 april 2015
    Geniet van de reis en veel succes met de presentatie
  4. Kristien Feryn:
    30 april 2015
    Hele fijne reis, geniet met volle teugen van alles en nog wat en vooral laat jullie daar niet kennen! Go, Go, Go FLL BIKERS !!!
  5. FLL: EV3-WATCHERS:
    30 april 2015
    Veel succes namens het team van vorig jaar!

Tom, Kevin, Giovani, Ruben en Stijn
  6. De neef els:
    30 april 2015
    Ga er samen voor en heraal kortrijk nog eens!!!!
  7. DEVLOO:
    30 april 2015
    Geniet er maar enorm van, dikke groetjes
  8. An Spenninck:
    30 april 2015
    Geniet, kijk, ruik, proef, voel de cultuur van zuid-Afrika. Veel succes met jullie project, presentatie en robotopdracht. Neem de sfeer op, die zal je nooit vergeten.
  9. Luc Provoost:
    2 mei 2015
    Dit wordt een onvergetelijk avontuur. Veel succes!
  10. Geert Hoedt:
    2 mei 2015
    Dit is een "once in a lifetime"- avontuur, geniet ervan met volle teugen.
  11. Ilse De Vos:
    2 mei 2015
    Ik ben ervan overtuigd dat deze reis een unieke ervaring zal zijn. Het zou leuk zijn mocht deze ook nog eens 'bekroond' worden. Ga ervoor!!! We duimen voor jullie!
  12. De neef els:
    2 mei 2015
    ze hebben daar geen internet daarom wat info,gisteren kampvuur,vanmorge al 2girafen gezien en jeeptocht gemaakt de max,al dieren zien duelleren en nu bbq met marsmallows
    Zoals velen zeggen once in a lifetime!!!!
  13. Ronny:
    3 mei 2015
    geniet ven deze unieke reis in een mooi land
  14. Luc Braem:
    8 mei 2015
    Geniet van iedere minuut want Zuid-Afrika is een land waar men zich nooit één minuut kan vervelen! Geniet van de vele bezienswaardigheden, een safari, het avontuur, korting jullie bezoek en rondreis!Verder wens ik jullie veel succes met het bijzonder project die jullie hebben verwezenlijkt!