4 mei 2015 - Vroege vogels

4 mei 2015 - Entabeni Game Reserve, Zuid-Afrika

We startten de ochtend met een vroege safaritrip. We begonnen vol enthousiasme aan het avontuur die ons te wachten stond. Na een grote 2 uur rijden hadden we nog altijd niets van de big five gezien. Daardoor namen we maar een koffiepauze en aten een  koekje. Toen vertelde de ranger dat het kan gebeuren dat je een dier ziet terwijl je staat te babbelen. Zijn woorden waren nog niet koud en zagen een neushoren op ons afkomen. We kropen allemaal vlug terug in de truck om de neushoorn te achtervolgen. De neushoorn stond op een meter van onze truck en we konden er niet passeren. Uiteindelijk ging hij van de weg en konden onze rit verder zetten. We zagen nog een paar gewone dieren maar geen van de big 5 meer. We keerden terug naar het basekamp en kregen een stevig ontbijt.

We pakten onze valiezen en checkten uit. Toen stond er weer een lange tocht te wachten naar onze laatste bestemming. Eenmaal hier toegekomen pakten we onze valiezen uit (behalve Mr D'alleine natuurlijk), want hier blijven we voor 6 dagen. We waren buiten aan het genieten op het terras toen er iemand begon met eikels te smijten, en toen was de strijd begonnen!!!

We kregen honger dus gingen we naar een pizzeria. We hebben superlekker gegeten en gingen voldaan terug naar de B&B. Hier gaan we er nog een gezellige avond van maken en morgen is het teamvoorstelling en openingsceremonie.

En nog altijd niets gehoord van de verloren bagage...

1. Koen:
    4 mei 2015
    Ik lees telkens heel kritisch jullie reisverslagen en weet nu zeker dat jullie daar niet echt zijn! Ik kon bijna niet zien dat het Planckendael was! Echt goed gedaan! Vooral met die hutjes !!! Let op; morgen sluit het park al om 17u!
  2. Marc Ebraert Snackmobiel:
    Veel succes morgen
  3. Kristien Feryn:
    4 mei 2015
    Wow, mooi! Zo te lezen en te zien is de sfeer ook prima!
    Houden zo! Veel succes voor morgen!
  4. Mara Tine Eva en ANN:
    5 mei 2015
    Wat een fantastische belevenis ! Wat een indrukken moet dit geven !
    Maar morgen en de volgende dagen zullen jullie samen Belgiê en jullie school op de Afrikaanse kaart zetten !
    Geniet met volle teugen van dit gebeuren en SUCCES !!
  5. Wim Debyser:
    5 mei 2015
    Super verslag! Doe jullie best op de wedstrijd en amuseer je !!! Als jullie nog beter scoren dan in Nederland vraag ik me wel af waar ze jullie nog verder kunnen naar toe sturen... de maan of mars misschien??? Er zitten daar in elk geval geen spinnen en neushoorns hé ;-)
  6. An Spenninck:
    5 mei 2015
    Veel succes morgen bij de teamvoorstelling. We vinden het zeer spannend.
  7. Gorlias Marleen:
    5 mei 2015
    ik hoop dat de voorstelling goed verlopen is en de sfeer goed zit. Probeer rustig jullie ding te doen en vooral geniet ervan.
    We duimen voor jullie.Laat maar eens zien wat ze in Veurne kunnen.