8 mei 2015 - Onze ogen gaan open...

8 mei 2015 - Soweto, Zuid-Afrika

Dag 9

We mochten vandaag 2 uur langer slapen dus stonden we op om 7:30. Om 8:30 vertrokken we richting Soweto om een tocht met de fiets te maken langs de plaatselijke bevolking. Toen we aankwamen moesten we nog een paar dingen regelen en dan konden we onze fiets kiezen en vertrekken. We reden onze eerste berg op waar we boven al even stopte om een beetje uitleg te krijgen over Soweto. We reden weer door en kwamen terecht in een sloppenwijk. We parkeerden onze fiets en gingen binnen in een soort 'krotje' waar je kon eten. De volwassenen mochten eens proeven van een soort drank uit een grote kom. Wij konden eens proeven van een soort bananendrank. We stapten een beetje verder en gingen weer binnen in een soort 'krotje'. Daar moesten we op een bankje gaan zitten. Naast ons zagen we een hoop kolen met een rooster er op. We kregen er hart en lever van een koe en een soort rijst voorgeschoteld. Eerst moesten we onze handen wassen in een bak, en dan sneden ze het vlees op een plank en de rijst stond in een bordje naast ons. We konden eraan beginnen, dus we moesten een stuk vlees nemen en dan een beetje rijst kneden in onze handen. Er lag zout en een soort poeder op de plank waar je je vlees kon in doppen. We snapte toen waarom we eerst het vlees moesten opeten en daarna de rijst. (dit was om te verzachten want dat poeder was super pikant!!) na ons eten zijn we weer vertrokken en onze volgende stop was bij een plaatselijk cafétje. Toen we iets aan het drinken waren kwam er een groepje dansers een speciale dans voor ons doen. We zijn weer vertrokken, nu richting ons eindpunt. Onderweg kwamen we kindjes tegen die zwaaiden en high five deden met ons. #schattig!!! We kwamen ook koeien tegen die plastic aan het eten waren en hebben nog een hele boel andere dingen gezien.

Onze ogen zijn echt open gegaan!!!!! Nu zagen we eens hoe goed wij het hebben!!

Op ons eindpunt kregen we iets te eten en daarna vertrokken we weer richting de B&B. Na nog een eikelgevecht zijn we vertrokken naar het winkelcentrum om ons avondeten te gaan halen. Vanavond gaan we nog eens braaien en daarna een feestje bouwen om een fantastische week af te sluiten!!!! We hebben er echt van genoten!

Morgenochtend gaan we nog een laatste keer richting een dierenpark en dan pakken we alles in om 's avonds te vertrekken richting luchthaven.

1. De neef els:
    8 mei 2015
    ja da kan ik goed geloven,het is goed ook hier eens bij stil te staan want het lijkt dikwijls vanzelfsprekend.het eten zal feesteten geweest zijn voor hen gemaakt voor jullie.geniet van jullie laatste avond en maak er een spetterende afsluiter van.kijk er naar uit van jullie te zien en de verhalen te horen.
  2. Marc Ebraert Snackmobiel:
    8 mei 2015
    Ale, nog een mooie ervaring erbij, het is een mooie en plezante week geweest, maar denk ook wel een leerrijke week. Zullen toch blij als we je zondag terug kunnen in de armen sluiten. Geniet nog van jullie laatste avond. Grts en een veilige terugreis gewenst.
    P.S.: LET OP JULLIE BAGAGE HE, LOL