1 mei 2015 - De gevallen kip

3 mei 2015 - Entabeni Game Reserve, Zuid-Afrika

We stonden op en gingen gaan ontbijten. Toen we aan onze tafel zaten kwamen we al direct in contact met een hele bende inwoners. We begonnen de dag met een heerlijk ontbijtje.

Rond 11 uur gingen we naar onze tent in de wildernis in Vaalwater. We moesten onderweg nog stoppen voor eten, want in de tenten moesten we zelf voor ons eten zorgen. Eten vinden was natuurlijk niet zo gemakkelijk, want in  Afrika was 1 mei ook een feestdag.

Uiteindelijk hebben we dan in een klein winkeltje aan een tankstation kip gevonden om s ’avonds op de bbq te leggen. We kwamen aan bij de tenten en installeerden ons. Toen hebben we onze bbq aangestoken maar wat er toen allemaal gebeurd is...

We zullen het eens kort vertellen: We staken ons vuur aan maar doordat we geen kolen hadden ging het constant weer uit. Toen het eindelijk aanbleef hadden we gezien dat de poot van onze bbq los stond met als gevolg dat de kip eraf gegleden is. We zijn dan maar vertrokken naar het restaurant. Na lang zoeken hadden we het restaurant eindelijk gevonden maar bleek dat het gesloten was. Dan maar terug naar het kleine winkeltje achter noedels met kipsmaak.

Weer heel de zandweg door die ‘heel’ goed lag en op naar onze tenten.

We hebben ons kampvuur aangestoken en toch nog genoten van onze avond na al de tegenslag.

1. Renata Vanderheyde:
    3 mei 2015
    Tiens, kunnen oud-scoutsleiders geen bbq-vuurtje maken zonder kolen?
    Fantastisch verhaal! Amuseer jullie!
  2. Marc Ebraert Snackmobiel:
    4 mei 2015
    Je had een ervaren BBQ bakker moeten meenemen he