6 mei 2015 - the big day

6 mei 2015 - Centurion, Zuid-Afrika

Dag 7

We begonnen de dag vroeg, dus we stonden op om 5:30. Na een ontbijt vertrokken we weer richting coca-cola dome waar het voor echt was vandaag. We begonnen om 9:40 met de eerste presentatie en dat was de projectpresentatie. Die verliep goed maar de juryleden waren niet zo enthousiast, maar dat lag waarschijnlijk niet aan ons hoor. Na de projectpresentatie gingen we door naar de robotprestentatie, die verliep zeer goed! Maar dan, dan was het tijd voor de core values( dit is het onderdeel teamwork en vriendschap,….). We schoven dus door met onze poster in onze hand om voor te stellen en zette onze robot en onze fiets aan de kant. We hebben eerst een opdracht gedaan en gingen dan onze poster voorstellen maar plots zagen ze onze fiets staan. Ze wilden meer uitleg en die kregen ze ook. Zij waren wel super enthousiast en voor we het wisten was de tijd om, zonder onze poster voor te stellen. Toen we buiten kwamen waren we natuurlijk super blij!!!!!

We hebben dan iets gegeten en dan was het bijna tijd om onze eerste oefenwedstrijd te rijden.  Aan onze bak waren de Nederlanders talrijk aanwezig om voor ons te supporteren. Maar tijdens de oefenwedstrijd liep alles verkeerd wat er maar kon verkeerd lopen! We lieten de moed even zakken maar onze twee coaches hebben ons weer opgepept. Na twee uur wachten was het eindelijk zo ver, toen was het voor echt.  We zaten weer vol moed en begonnen eraan. Alles liep goed en we hebben al onze missies kunnen uitvoeren binnen de tijd. Dit was natuurlijk een grote ontlading!! Na een tijdje verschenen de punten op het scherm en het bleek dat we voorlopig de 13de waren van de 45 teams die meedoen, dit is zeer goed dus!!!! We hebben alles ingepakt en naar de auto gebracht en dan was het tijd voor het fun event. We werden naar buiten geleid en hebben daar eerst een beetje gedanst. Daarna kreeg iedereen een drankje en iets om te eten.  Toen we voorbij de bekers wandelden hebben we toch even gestopt om eens te kijken waarvoor er allemaal prijzen te winnen zijn. Daarna vertrokken we richting de B&B waar we nog een paar gezelschapspelletjes gespeeld hebben. Morgen moeten we nog 2 wedstrijden spelen in de voormiddag en s ’avonds is het prijsuitreiking. SPANNEND!!

We weten nu al dat het waarschijnlijk Marco Dos Santos is die meneer D’alleine zijn bagage verwisseld heeft met de zijne, maar nog steeds niets gehoord van Marco!

1. Marc Ebraert Snackmobiel:
    6 mei 2015
    EIGELIJK IS HET NU AL EEN GROOT SUCCES, HOPELIJK MORGEN NOG EEN SUPERDAG EN EEN MOOI RESULTAAT, WIJ DUIMEN
  2. Malvina storms:
    6 mei 2015
    Jullie zijn goed bezig! Doe zo voort ! Wij duimen alvast voor morgen! Veel plezier en go for it!
  3. Kristien Feryn:
    6 mei 2015
    Jullie hebben dit nu al zo goed gedaan, we zijn heel fier op jullie! Dikke proficiat! Veel succes voor morgen, jullie zijn héél goed bezig! Laat jullie niet kennen!
  4. Gorlias Marleen:
    6 mei 2015
    als alles fout loopt bij repetitie gaat het goed bij de wedstrijd. Heel goed gedaan van jullie.blijf er in geloven en morgen wordt het nog een superdag.ik brand voor jullie een kaarsje. en blijf altijd plezier hebben . het lukt jullie wel
  5. Mara Tine Eva en ANN:
    6 mei 2015
    Fantastisch wat jullie daar beleven !
    Een levenservaring om nooit te vergeten!
    Gelijk wat het wordt , wat jullie daar doen is nu al subliem!
    We zijn nu al trots op jullie .
    SUCCES morgen .
  6. Bjorn Bonte:
    7 mei 2015
    Leuk om te lezen dat jullie een fantastisch avontuur beleven!
    Dat van Mr. De Wyngaert zijn knopjes moeten jullie nadien maar eens uit de doeken doen (-:
  7. Gerben kuypers:
    Hopelijk morgen nog 2 goeie wedstrijden
    ik duim alvast :)
  8. DEVLOO:
    7 mei 2015
    ik duim alvast voor jullie